جدیدترین نرخ اجاره در جنوب پایتخت +جدول

در برخی نقاط جنوب شهر تهران می‌توان با مبلغ پنج میلیون تومان ودیعه و حتی کمتر یک واحد مسکونی اجاره کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ اجاره بها در محله‌های جنوب پایتخت با توجه به متراژ پایین واحدها طبیعتا کمتر از مرکز و شمال شهر است که با سطح درآمد اقشار پایین و کارگران همخوانی دارد. به همین دلیل در جنوب شهر، کمتر با واحد خالی مواجه می‌شویم و برای یافتن بخش زیادی از ۲۴۰ هزار واحد خالی و بدون مستاجر تهران باید در شمال شهر به جست‌وجو بپردازیم.

جدول زیر نرخ اجاره بها در جنوب تهران را نشان می‌دهد (قیمت‌ها به تومان است):

محله متراژ ودیعه اجاره ماهیانه
آهنگ ۷۱ ۳۱ میلیون ۱۵۰ هزار
افسریه ۷۳ ۱۵ میلیون ۸۵۰ هزار
جوادیه ۸۵ ۲۵ میلیون ۶۰ هزار
نازی آباد ۱۲۲ ۱۳۰ میلیون (رهن کامل)
فلاح ۵۰ ۵ میلیون ۲۵۰ میلیون
دوراهی قپان ۶۳ ۵ میلیون ۶۵۰ هزار
سه راه آذری ۷۲ ۹ میلیون ۷۵۰ هزار
خلیج فارس ۷۴ ۳۲ میلیون ۸۰ هزار
شادآباد ۷۵ ۵ میلیون ۵۵۰ هزار
یافت‌آباد ۵۵ ۵ میلیون ۲۰۰ هزار

هر ساله در دو فصل پاییز و زمستان به دلیل کاهش حجم جابه‌جایی‌ها نرخ رشد اجاره بها کاهش می‌ِیابد. به همین دلیل در فصل پاییز اجاره بها هشت دهم درصد نسبت به تابستان افزایش یافت که رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

پس از این‌که قیمت مسکن در سال ۱۳۹۱ با جهش ۳۰۰ درصدی مواجه شد نرخ اجاره بها چندان افزایش نیافت. با این حال کارشناسان معتقد بودند اجاره بها در طی زمان این عقب‌ماندگی را جبران می‌کند. البته ملاک نرخ اجاره باید متناسب با قیمت خانه باشد؛ مساله‌ای که رییس اتحادیه مشاوران املاک به آن تاکید و اصرار دارد.

با این وجود ملاک قرار گرفتن نرخ تورم عمومی و بهره بانکی توسط موجران باعث شد تا رشد نرخ اجاره طی ۲٫۵ سال اخیر از متوسط قیمت مسکن جا بماند و عوامل مختلفی در این مساله دخیل بودند که مهم‌ترین آن به نبود تقاضای موثر مربوط می‌شود. به عبارت دیگر در صورتی که اجاره بها بخواهد از نرخ‌های کنونی فراتر رود فاصله‌ی خود را با توان متقاضیان افزایش می‌دهد، به همین دلیل ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد و در بهترین حالت با تورم عمومی برابری می‌کند.

بر اساس اعلام مرکز آمار، در فصل پاییز متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات در شهر تهران ۲۰ هزار و ۶۳۹ تومان بوده است که نسبت به فصل قبل ۰٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸٫۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۳۱٫۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸٫۱ درصد، کاهش داشته است.

در فصل پاییز از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۴٫۵ درصد، دارای بیش‌ترین سهم منطقه ۲۲ با ۱٫۲ درصد،‌دارای کمترین سهم است.

نوشته جدیدترین نرخ اجاره در جنوب پایتخت +جدول اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

کیمیا دانلود

آخرین اخبار ورزشی