غذایی مفید برای جلوگیری از زوال عقل

4135612_452جیوه و امگا ۳ غذاهای دریایی مانند داروهای بسیار قوی مانع از تحلیل و نابودی سلول‌های مغزی در سالمندان می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل،‌براساس جدیدترین پژوهش‌ها، مصرف غذاهای دریایی می‌تواند باعث کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر در مبتلایان شود.

گفتنی است، بیمارانی که حتی یک وعده غذایی در هفته محصولات دریایی مصرف کرده‌اند، دچار آسیب مغزی بسیار کمتری به نسبت سایر افراد شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان تمامی محصولات دریایی را برای جلوگیری از زوال مغز مفید می‌دانند.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه شیکاگو بر روی مغز ۲۸۶ نفر است که در اثر ابتلا به بیماری آلزایمر جان خود را از دست داده‌اند.

مصرف بین یک الی سه وعده غذاهای دریایی در هر هفته می‌تواند سبب آسیب کمتر به مغز شود.

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی JAMA به چاپ رسیده است و پزشکان وجود اسیدهای چرب امگا ۳ را در غذاهای دریایی عامل اصلی سلامت مغز و جلوگیری از آسیب‌های مغزی عنوان کرده‌اند.

در عین حال پزشکان دریافته‌اند افرادی که از مکمل‌های روغن ماهی استفاده می‌کنند، اثرات کمتری به نسبت افرادی که از فرآورده‌های دریایی طبیعی استفاده می‌کنند در درازمدت به دست می‌آورند.

کارشناسان قبلاً بیم از آن داشتند که غذاهای دریایی ممکن است باعث بدتر شدن آسیب مغزی در مبتلایان به آلزایمر به خاطر وجود سطوح بالایی از جیوه در ماهی و نیز مغز مبتلایان باشد اما تحقیقات جدید هیچ آسیبی در مغز شناسایی نکرده‌ است.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی یکی از اصلی‌ترین منابع غذایی در یک رژیم غذایی است.

پژوهشگران اعتقاد دارند خوردن غذاهای دریایی اغلب با بهبود حافظه در افراد مرتبط است.

یادگیری زبان خارجی جدید، یادگیری و مهارت فعالیت با دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن همراه و کامپیوتر، شرکت در جمع‌های اجتماعی و معاشرت با اطرافیان، خوردن دانه‌های آجیل، یادگیری موسیقی و حفظ اشعار و سرود نیز می‌تواند به تقویت قوای ذهنی به ویژه در سالمندان کمک کند.

نوشته غذایی مفید برای جلوگیری از زوال عقل اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

اس ام اس جدید

آخرین اخبار ورزشی