جناب آقای توکلی، بنظر میرسد در کارزار انتخاباتی برای حذف رقیب گرفتار مغلطه شده اید !

images (4)در پی انتشار نامه سرگشاده احمد توکلی به آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسن مقیمی از فعالان سیاسی اصلاح طلب پاسخی را در جواب آقای توکلی منتشر نموده اند که متن کامل این پاسخ عیناً در ادامه می آید.

 

 

به نام خداوند غفور و مهربان

جناب آقای احمد توکلی
سلام
نامه شما به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را در فضای باز مجازی خواندم ؛ فضایی که به لطف خدا و خواست ملت ایران در انتخاب دکتر روحانی شکل گرفته است.
از آنجا که نامه شما بوی تبلیغات انتخاباتی برای تکرار رویارویی گمراه کننده و فریبکارانه احمدی نژاد در سال ٨۴ با هاشمی را میدهد بر آن شدم تا چند نکته را تذکر دهم شاید که برای شما مفید افتد:
١- اگر سابقه و سمت افراد مانع نقد نظرات انها باشد قطعاً استبداد و دیکتاتوری شکل میگیرد اما بیش از ۶٠ سال سابقه و تلاش آیت الله هاشمی علیه حکومت ستمشاهی و نیز در برپایی انقلاب و دفاع مقدس در مقابل تجاوز دنیای کفر و بعثیون برای شما و گروهی که وابسته به آن هستید کفایت نکرده تا به اسم نقد، از هر إهانتی به ایشان دریغ کنید، بلکه آن را مایه خود بزرگنمایی قرار داده اید. آیا نتیجه فاجعه خود بزرگنمایی سال ٨۴ از تقابل با هاشمی توسط همگروهی شما موجب عبرت نشده که باز آنرا تکرار میکنید؟
٢- فرموده اید ” وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان‌دهنده است که اگر همه نیروهای وطن‌دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود دیگ‌های پلو در سفارت بار گذاشته خواهد شد.” مطمئناً همه ملت ایران از هر گروه و جناحی ، دشمن و ترفندهای آنان را خوب میشناسند که امروز ایران امن و بدور از جنگی دیگر حاصل همین شناخت و انتخاب خوب سال ٩٢ است. اما بنظر میرسد در کارزار انتخاباتی برای حذف رقیب گرفتار مغلطه شده اید ! مگر نه اینکه ما همه ایرانیان را و حتی ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی را نیز به رأی دادن دعوت میکنیم ، آیا إظهار نظر مخالف ما ( که رسانه داخلی ندارد ) در بی بی سی نشانه جاسوسی و نفوذ و وابستگی است ؟ آیا أساساً تحلیل یک انتخابات توسط رسانه و مجامع کشور دیگر بمنزله دخالت در امور داخلی تلقی میشود ؟ اگر چنین است پس کار صدا و سیما و مراکز پژوهشی ما هم که به تجزیه و تحلیل مسائل کشورهای دیگر می پردازند ، دخالت در امور داخلی دیگران بویژه دوستان و دشمنانمان تلقی خواهد شد ؟ به فرض محال که تحلیل و مصاحبه ای در بی بی سی دخالت در امور داخلی ما باشد ، مگر شما معتقد نیستید که نور خدا را نمیشود با حرف و فوت خاموش کرد ؟ ( توبه آیه ٣٢ ) اگر جمهوری اسلامی نور الهی است چرا سعی میکنید آنرا به سطح اقایان خ ، ل ، ع ، ج ، ی و میم ( که جمع سابقه مبارزاتی آنان هم به پای آیت الله هاشمی نمیرسد ) تنزل دهید که با رأی نیاوردن آنان معادل خاموش شدن این نور الهی القا شود ! و چرا سعی میکنید حرف و فوت بی حاصل کافران را ابزاری برای انحراف افکار عمومی و حذف رقیب قرار دهید؟!
٣- باور بفرمایید نمیشود کسی را قانع کرد که مقالات و مسئولیت جنابعالی در روزنامه رسالت نبوده که در زمان جنگ تحمیلی به جنگ با رزمندگان رفت و باعث شد تا حضرت امام ره دستور عدم توزیع نوشته های زهرآگین شما در جبهه ها را دادند ! کلاهتان را قاضی کنید که نفوذی به چه کسی میچسبد! ۴- حتماً یکبار دیگر آیه ٣٨ سوره توبه را نیز بخوانید و اگر آیت الله را در جبهه های نبرد ندیده بودم ایشان را نیز به خواندن آن آیه دعوت میکردم ! براحتی میتوان عافیت طلبان و فرصت طلبان را شناخت .
۵- شاهد مثالهای متعددی از دخالت بیگانگان در کشور وجود دارد و یکی از مهمترین آن ٢٨ مرداد است که به آن اشاره کرده اید . جنابعالی چقدر به احتمال نفوذ انگلیس در صفوف مبارزان برای ترور شهید دکتر فاطمی در جریان ملی شدن نفت توسط یکی از همفکرانتان اندیشیده اید؟!
۶-حتماً در خصوص کسی که مبارزه با شاه را حرام کرده بود چیزهایی شنیده اید و اینکه وی تا زمان حیات امام ره و سختی های مبارزه با امریکا و دنیای کفر از پستوی قاعدینِ عافیت طلب بیرون نخزید و پس از کاهش مصیبتهای مبارزه و جنگ ، یکباره رجز خوانی های وی با هیاهو شروع شد ؛ به نمایش وی دقت کنید انصافاً نفوذی به چه کسی میچسبد ؟!
٧- نوشته اید ” به خاطر دارید که در سال ۸۸ مسئله یک امر داخلی بود که با تمکین به قانون و مواجهه منطقی با رخداد‌ها قابل حل می‌نمود، ولی ورود دشمنان به عرضه و تجهیز نیروهای ضد انقلاب، تجمع‌های مردم گله‌مند و معترض را به تحرکات ضد امنیتی مبدل ساخت ” ؛ شما که در بیت الناس نشسته بودید آیا صدای گله و اعتراض ٣ میلیون نفر از مردم تهران را نشنیدید که دم نزدید تا این گره فرو خورده به سرطان بی اعتمادی نیانجامد و درزی برای نفوذ دشمن نگردد ؟! انصافاً نفوذی کسانی بودند که اعتراض مردم را با رنج و سختی بازتاب میدادند تا راه حلی برای پایان دادن به فساد عظیم دستگاه منحرف نااهلان یافته شود یا قاعدین و ساکتین و فرصت طلبانِ عافیت طلب ؟
٨- جناب توکلی ! در نامه خود جفایی نیز به مهندس کرده اید ! یادآوری آن مفید است و شاید بعداً فرصت نیابید که جبران کنید ولی توصیه میکنم همین الان در هیاهوی انتخابات ، چند ساعتی را به بازخوانی بیانیه های ١٧ گانه ایشان اختصاص دهید شاید فرصت کنید از رنجی که بر این بزرگمرد روا داشته اید خود را برهانید.
٩- برای همه ما و شما حضور گسترده مردم بمنزله تحکیم روابط ملت و نظام و بازیابی اعتماد ملی و تقویت امنیت ملی است. چگونه است که از تشویق این حضور ولو توسط رسانه های خارجی برآشفته و دلواپس میشوید ؟ انصافاً به چه کسانی باید هشدار داد که امنیت ملی را به دفاع بی حاصل از برخی حروف الفبا نفروشند ؟
١٠- برای تبلیغ رأی ندادن مردم به کاندیداهای مورد نظر جناحتان متمسک شده اید به یک مضمون کلی که هر تعریف و هر سخنی دشمن بگوید باطل است . البته حتماً تناقضات این سخن فراوانند اما فکر کنم تفآلی که به حافظ زدم برای پاسخ شما کافی باشد ؛ تفألی که طبق معمول عجیب است :
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سرّ حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم برو
ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم

روزهایتان طولانی باد
حسن مقیمی
١٣٩۴/١٢/٠۴v

نوشته جناب آقای توکلی، بنظر میرسد در کارزار انتخاباتی برای حذف رقیب گرفتار مغلطه شده اید ! اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

کرمان نیوز

گیم پلی استیشن