رفت‌و آمد دیپلمات‌های ایران و روسیه به دو کشور

42-2

معاون وزیر امور خارجه کشورمان از احتمال سفر وزیر امور خارجه روسیه به ایران در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، در آینده نزدیک سرگی لاوروف جهت دیدار با تعدادی از مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند.

رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه که در طی دو روز گذشته جهت دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده است ، اعلام کرد که رایزنی‌ها و گفت‌وگو برای انجام این سفر در حال انجام است

وزیر امور خارجه ایران در سفر غیررسمی خود به مسکو در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ممکن است تا سه ماه آینده به ایران سفر کند.

وی افزود: ما امیدواریم که وزیر روسی بتواند در سال جاری (میلادی)به تهران سفر کند. ما هم اکنون در حال رایزنی درباره این مسأله هستیم.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: وضعت کنونی منطقه نشان دهنده لزوم چنین سفری است و ما واقعاً امیدواریم که انجام شود.

همچنین قرار است معاون مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ ۱۲ الی ۱۳ اسفند ماه سال جاری به تهران سفر کند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر به روسیه با کاراسین دیدار کرد و در این دیدار طرفین توافق کردند که این دیپلمات روسی در تاریخ ۱۲ الی ۱۳ اسفندماه سال جاری به تهران سفر کند. حدود دو ماه پیش نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت در اجلاس سران گازی به تهران سفر کرد و با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

در جریان این سفر چندین تفاهم نامه و توافق نامه بین مقامات دو کشور منعقد شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز(چهارشنبه) در آستانه برگزاری نشست ژنو۳ به روسیه سفر کرد.

علی‌اکبر ولایتی نیز هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

نوشته رفت‌و آمد دیپلمات‌های ایران و روسیه به دو کشور اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

مرکز فیلم

هنر